Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser

Særlige vilkår vedr. GDPR

Ved køb på hjemmesiden opbevares dine data sikkert i vores ordre- og fakturasystem. Disse data opbevares med det formål at vi bedre kan supportere dig hvis du skulle opleve problemer, at vi kan fremskaffe en faktura til dig, eller kan kontakte dig hvis vi har vigtige informationer om dit køb. Vi benytter ikke dine oplysninger til andre formål end dem der er relevante for at hjælpe dig.

Har du et abonnement på hjemmesiden, opbevarer vi dine data så længe dit abonnement er aktivt. 

Har du tilmeldt dig vores nyhedsbrev, så har du givet os ret til at sende dig nyheder og tilbud på mail. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet i bunden af alle nyhedsmails

Ønsker du at høre hvilke oplysninger vi har om dig, eller ønsker du at få slettet dine oplysninger, så skal du kontakte os på kundeservice@mimus.dk. 

Generelt
OBS! Endelig aftale mellem dig som kunde (kaldes kunde eller du) og Mimus ApS anses for indgået, når din ordre er modtaget hos og bekræftet af Mimus ApS. Alle priser, tilbud og tekster på mimusshop.dk (kaldet hjemmeside) er uden obligo.

Ved accept af forretningsbetingelserne accepteres også de deri gældende abonnementsbetingelser, der findes nedenfor.

DER TAGES FORBEHOLD FOR: PRISSTIGNINGER, VALUTAÆNDRINGER, FORCE MAJEURE, AFGIFTÆNDRINGER, UDSOLGTE VARER og TRYKFEJL.

Virksomhed
Mimus ApS 
Helgeshøj Alle 18
DK – 2630 Taastrup
CVR: 37290181
TLF: +45 72 10 00 33
E-MAIL: kundeservice@mimus.dk
https://www.mimusshop.dk

Kunden accepterer at al kontakt mellem kunden og Mimus ApS foregår via mail eller telefon.

§1. Salgs- og leveringsbetingelser

§1.1 Generelt

Betingelserne i punkt 1 er gældende for forbrugere ved nethandel på hjemmesiden. Disse betingelser gælder ikke for abonnementprodukter (se punkt 2. Abonnement- og leveringsbetingelser). 

§1.2 Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Mimus ApS har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringsvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle kontrakter indgås på dansk.

§1.3 Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra Mimus ApS  og er din ordre endnu ikke effektueret af Mimus ApS, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice.

Er varerne pakket/afsendt af Mimus ApS, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Se under fortrydelsesret.

§1.4 Personpolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Som registreret på hjemmesiden har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@mimus.dk. Personoplysningerne registreres hos Mimus ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand, dog videregives dit navn, adresse, email-adresse og mobilnummer til PostNord i forbindelse med afsendelse af postpakker (så du kan modtage pakken og trackingoplysninger.)

§1.5 Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv 25% moms.

Angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Mimus ApS forbeholder sig ret til, uden foregående varsel, at ændre priserne på hjemmesiden.

§1.6 Betaling

betalingskort

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Visakort eller Mastercard. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunden og hjemmesiden. Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke. Der tages ikke kortgebyr ved betaling.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. I visse tilfælde kan Mimus ApS vælge at opkræve beløbet pr. faktura.

Ved manglende rettidig betaling, sendes først en elektronisk betalingspåmindelse pr. mail. Såfremt at betalingen endnu ikke er modtaget efter 10 dage, sendes en elektronisk rykker pr. mail hvor der påløber rykkergebyr (p.t. DKK 100,00 pr. Rykker i henhold til gældende lovgivning), samt renter i henhold til gældende regler (p.t. 2,0% pr. Påbegyndt måned). Er betalingen fortsat ikke modtaget 10 dage efter afsendelse af rykker, sendes kunden videre til inkasso. I tilfælde af retslig inkasso betales alle udgifter i denne forbindelse af kunden. Alle inkasso-sager bliver overgivet til Riebers Inkasso Service (RKI) eller DKS A/S og kan kun, for at opnå frigørende virkning, afregnes overfor den inkassovirksomhed, der inddriver fordringen. Vi gør opmærksom på, at både Mimus ApS og RKI/DKS pålægger inkassogebyrer. Samt at en efterfølgende registrering i deres systemer vil finde sted.

§1.7 Forsendelse og levering

Mimus ApS bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 2-5 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen.

Fragtomkostningerne er altid DKK 39,- uanset ordrestørrelse, med mindre at andet er aftalt i købsprocessen. Du kan til enhver tid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på hjemmesiden.

Mimus ApS leverer pakker til privatadresse (til nærmeste pakkeudlevering) eller til erhvervsadresse (uddeling på adressen) i hele Danmark, dog ikke Grøndland og Færøerne.

Det er ikke muligt at afhente pakken på Mimus ApS’ adresse.  

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at hæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre.

Mimus ApS bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved modtagelse. Såfremt varerne har lidt skade under transporten, skal kunden straks gøre Mimus ApS opmærksom herpå, senest inden 1 dag på telefon og 2 dage på mail, hvorefter varen betragtes som korrekt leveret.

Det er ligeledes kundens pligt at rette henvendelse til Mimus ApS  såfremt at det bestilte, faktura, følgeseddel og det leverede ikke stemmer overens. Ved tvister angående forkert antal kolli leveret af transportøren, betragtes det korrekte antal som det der er kvitteret for ved modtagelsen.

§1.8 Opsætning

Det er kundens ansvar, at udstyret opsættes og installeres korrekt efter forholdene i den relevante bolig og efter sund fornuft. På hjemmesiden findes der vejledende manualer og videoer til installationen af nogen af produkterne. Disse kan være misvisende i visse tilfælde, og kunden er derfor ansvarlig for at vurdere om de kan bruges i pågældende situation.

Kunden bærer selv ansvaret, såfremt en ændring af forholdene i den relevante bolig påvirker installationens/udstyrets funktionalitet.

§1.9 Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan enten benytte vores fortrydelsesblanket som du finder på hjemmesiden under Kundeservice eller sende os en mail på kundeservice@mimus.dk. I din mail skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit navn, ordrenummer og konto- og registreringsnummer (til tilbagebetaling af beløb). Varerne må først returneres når fortrydelsesbegæringen er afsendt til Mimus ApS.

Kunden skal sørge for at vedlægge Mimus ApS’ ordrebekræftelse i pakken og skal selv afholde de udgifter der måtte forekomme i forbindelse med returneringen af produktet. Mimus ApS har ret til at kasserer/afvise pakker som returneres uden ordrebekræftelse eller uden forudgående fortrydelsesbegæring, dog tidligst 30 dage efter modtagelsen.

§Afsendelse af varer

Du skal sende varerne til Mimus ApS adresse:

Mimus ApS c/o. Plento ApS
Helgeshøj Alle 18B
Lagerindgang
2630 Taastrup
Mrk. Fortrydelse

Varerne skal sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har sendt fortrydelsesbegæringen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for varen indtil at pakken er leveret hos Mimus ApS.

Varens stand, når du sender den retur

Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord gerne åbne den og se produktet, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, hvis udstyr eller emballage mangler eller er beskadiget eller hvis en plombering er blevet brudt, betragtes varen som brugt, hvilket betyder at kunden ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Det afhænger af varens handelsmæssige værdi som vurderes og dokumenteres af Mimus ApS.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi det beløb, som vi har modtaget fra dig,(dog ikke leveringsomkostning). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din fortrydelsesbegæring og varerne er modtaget retur. Mimus ApS gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

§1.10 Særlige vilkår ved abonnering på simkort

Følgende vilkår er gældende ved abonnering af simkort eller ved abonnering af anden løsning der inkluderer et simkort. Alle andre salgs- og leveringsbetingelser samt abonnementsbetingelser er fortsat gældende.

Simkort fra Mimus ApS er et såkaldt alarmkort og er derved begrænsede til alene at måtte håndtere trafik via et alarmsystem fra Mimus ApS  Brug af simkortet i mobiltelefoner, andre alarmsystemer og enhver anden form for enhed som kan kommunikerer via et simkort, er ikke tilladt og vil anses som værende brud på ihændeværende betingelser, hvilket vil resulterer i umiddelbar lukning af simkortet uden forudgående varsel. Mimus ApS har ret til at kræve erstatning ved misbrug eller indholdtakserede tjenester, og kunden hæfter for det økonomiske tab.

Mimus ApS tager forbehold for 3.parts fejl såsom nedbrud, netværksfejl mm, og fraskriver sig enhver ansvar for følger som dette måtte medføre.

Kunden har pligt til, straks, at kontakte Mimus ApS pr. telefon i åbningstiden eller TDC kundeservice (TLF: 70 70 90 90) udenfor åbningstid, hvis simkortet er forsvundet eller stjålet. (husk at være i besidelse af simkortets telefonnummer) Kunden hæfter selv for evt. misbrug af simkortet optil spærringen.

Et simkort kan opsiges med de samme vilkår som i abonnementsbetingelserne. Hvis simkortet følger med i anden abonnementsløsning fra hjemmesiden, gælder denne løsnings vilkår for opsigelse.  

§1.11 Reklamationsret

§1.11.1 Reklamation generelt

Reklamationsretten giver dig ret til at reklamere over et produkt i 24 måneder fra købstidspunktet, hvis denne indeholder fejl som var tilstede på købstidspunktet. Mimus har ret til at afvise reklamationen, samt fakturere et testgebyr på DKK 600,- og eventuelle fragtomkostninger, hvis fejlen ikke er dækket af reklamationsretten.

Hvis du, som forbruger, har købt varer hos Mimus, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsret i forbindelse med produktfejl er sikret af købeloven. Den giver dig en frist til at gøre gældende overfor Mimus, at der var fejl eller mangler ved en vare, da du købte den, og den giver dig ret til at få fejlen/manglen udbedret. Der er en 2-årig reklamationsfrist, der er delt op i to perioder:

En fejl/mangel, som viser sig inden for de første 6 måneder formodes at have været til stede allerede på købstidspunktet. Det vil sige, at i de første 6 måneder efter købet skal Mimus ApS bevise, at varen var fejlfri, da du købte.

Efter 6 måneder skal du bevise, at varen var behæftet med den pågældende fejl eller mangel, da du købte varen. Det kan være vanskeligt. Det afhænger af sagens konkrete omstændigheder, om vi kan hjælpe dig. Dine muligheder for at få hjælp er generelt størst, hvis du reklamerer indenfor de første 6 måneder.

Reklamationsretten er ikke en garanti for, at varen ikke går i stykker indenfor to år, og heller ikke en garanti for, at du kan få enhver fejl udbedret indenfor to år. Det er din pligt at undersøge varen indenfor to år, hvis du ikke vil miste retten til at reklamere.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

§1.11.2 Hvornår skal jeg reklamere?

Hvis du opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, har du som forbruger pligt til, inden for rimelig tid, at reklamere til Mimus. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

§1.11.3 Reklamationsforløb

  1. Du skal oprette en reklamationssag på hjemmesiden under Reklamation
  2. Indenfor 3 hverdage bekræfter Mimus på mail at sagen er en gyldig reklamation, og fremsender en digital forsendelsesblanket, samt en RMA-seddel, som skal printes og bruges til at sende den defekte vare retur (såfremt at der er tale om en gyldig reklamationssag).
  3. Varen sendes retur til Mimus*.  (husk at vedlægge RMA-seddel)
  4. Sagen behandles hos Mimus (behandlingstiden varierer efter sagens størrelse)
  5. Når sagen er færdigbehandlet, modtager du en mail fra Mimus med sagens afslutning, samt varen leveret til tidligere oplyste adresse (såfremt at der er tale om en gyldig reklamationssag).

*Kunden er ansvarlig for at varen sendes tilbage i forsvarlig emballage. Mimus refunderer ikke fragtomkostninger som kunden selv har påtaget sig. Hvis du ønsker at aflevere pakken personligt hos Mimus, skal du lave en aftale med kundeservice.

Mimus indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

§1.11.4 Afvisning af reklamation

Hvis fejlen ikke er dækket af reklamationsretten, har Mimus ret til at afvise sagen, før, under eller efter behandlingsforløbet. 

Mimus fakturerer kunden et testgebyr på DKK 600,- samt eventuelle fragtomkostninger, hvis varen har været sendt ind til behandling, og afvises.

§2. Abonnements- og leveringsbetingelser

§2.1 Generelt

Betingelserne i punkt 2 er gældende for forbrugere som tegner abonnement på hjemmesiden. Disse betingelser gælder ikke for køb af produkter (se punkt 1. Salgs- og leveringsbetingelser).

§2.2 Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Mimus ApS har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

§2.3 Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra Mimus ApS  og er din ordre endnu ikke effektueret af Mimus ApS, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice.

Er varerne pakket/afsendt af Mimus ApS, har du stadig mulighed for at fortryde aftalen. Se under fortrydelsesret.

§2.4 Betalingsforhold, abonnement og priser

Alle angivne priser på hjemmesiden i danske kroner, inklusiv 25% moms (med mindre andet er anvist), og gælder kun for aftaler til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Mimus ApS forbeholder sig ret til at ændre priserne på hjemmesiden for alle nye ordrer.

Abonnementer på hjemmesiden kan normalt kun betales med betalingskort (VisaDankort, Visakort, MasterCard).  Mimus afholder transaktionsgebyrerne. Beløbet for første betalingsperiode hæves på kundens kort, på dagen hvor abonnementet træder i kraft, og varerne pakkes og sendes. Kunden giver Mimus ApS tilladelse til at trække abonnementets næste betalingsperiode, via det oplyste betalingskort og i tilsvarende bindingsperiode. Kunden er selv ansvarlig for at kortinformationerne altid er korrekte, samt at der er dækning for betalingen. 

En betalingsperiode udgør perioden fra en betalingsdag og til den næste betalingsdag. 

Såfremt betalingen for næste periode ikke kan trækkes på kundens kort, får kunden automatisk besked pr. mail, samt et link for fornyelse af betalingskort. Kunden er ansvarlig for at fornyelsen gennemføres indenfor 10 dage, hvorefter Mimus kan rykke for betalingen. Mimus ApS er berettiget til at lukke for eventuelle simkort, medlemskaber på Mimus app’en og andre ydelser, såfremt at sagen sendes til inkasso.

Al kommunikation med kunden, samt kvitteringer for betalinger/fornyelse af abonnement foregår via den E-Mail adresse som kunden har oplyst.

§2.5 Opbevaring af kundens kortinformationer

Kortoplysningerne transmitteres krypteret direkte mellem kunden og Mimus udløser Bambora (Epay).  Mimus opbevarer ikke kundens kortoplysninger. 

§2.6 Overdragelse af abonnement

Ønskes abonnementet overdraget til ny ejer, skrives til kundeservice@mimus.dk.

§2.7 Aftalens løbetid og periode

Med mindre at andet er aftalt, fortsætter abonnementet automatisk indtil det opsiges. Abonnementet fornyes automatisk ved den aktuelle periodes udløb.
Abonnementets betalingsperiode fremgår af produktet.

§2.8 Opsigelse

Bemærk! Særlige vilkår er gældende ved abonnering af Mimus alarm, kuffertalarm og kontrolcentral.

Opsigelse kan ske ved udgangen af din bindingsperiode* og skal ske skriftligt til kundeservice@mimus.dk. 

Med mindre at andet er aftalt, skal abonnementet opsiges senest 30 dage før næste abonnementsfornyelse. Ved for sen opsigelse starter endnu en periode.

Hvis andet ikke er angivet, er et abonnement hos Mimus ApS som udgangspunkt uopsigeligt i 12 måneder regnet fra abonnementsperiodens begyndelse. Efterfølgende kan abonnementet opsiges med en måneds varsel, til udgangen af hver betalingsperiode.

Hvis kunden rettidigt opsiger abonnementet, slutter abonnementet, efter endt bindingsperiode, til næstkommende betalingsdag (se næste betalingsdag under Min konto -> Abonnementer)

For at opnå en rettidig opsigelse skal kunden udfylde og sende et opsigelsesskema på mimusshop.dk/kunde-service/opsig/ eller opsige skriftligt på mail til kundeservice@mimus.dk, senest 1 måned før næste betalingsdag. Opsiges abonnementet ikke rettidigt, slutter abonnementet efter næste betalingsperiode.

Mimus ApS tilbagebetaler ikke beløb for igangværende betalingsperiode, og forbeholder sig ret til at trække for næste betalingsperiode såfremt at opsigelsen ikke er foretaget rettidigt.

Mimus ApS kan til enhver tid, og med en måneds varsel opsige aftalen.

§2.9 Forsendelse og levering

Mimus ApS bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 1-5 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i processen.

Fragtomkostningerne er altid DKK 39,- uanset ordrestørrelse, med mindre at andet er aftalt i købsprocessen. Du kan til enhver tid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på hjemmesiden.

Mimus ApS leverer pakker til privatadresse (til nærmeste pakkeudlevering) eller til erhvervsadresse (uddeling på adressen) i hele Danmark, dog ikke Grøndland og Færøerne.

Det er ikke muligt at afhente pakken på Mimus ApS’ adresse.

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at ophæve aftalen, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre. 

Mimus ApS bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved modtagelse. Såfremt varerne har lidt skade under transporten, skal kunden straks gøre Mimus ApS opmærksom herpå, senest inden 1 dag på telefon og 2 dage på mail, hvorefter varen betragtes som korrekt leveret.

Det er ligeledes kundens pligt at rette henvendelse til Mimus ApS  såfremt at det bestilte, faktura, følgeseddel og det leverede ikke stemmer overens. Ved tvister angående forkert antal kolli leveret af transportøren, betragtes det korrekte antal som det der er kvitteret for ved modtagelsen.

§2.10 Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan enten benytte vores fortrydelsesblanket som du finder på hjemmesiden under Kundeservice eller sende os en mail på kundeservice@mimus.dk. I din mail skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit navn, ordrenummer og konto- og registreringsnummer (til tilbagebetaling af beløb). Varerne må først returneres når fortrydelsesbegæringen er afsendt til Mimus ApS.

Kunden skal sørge for at vedlægge sin ordrebekræftelse i pakken og skal selv afholde de udgifter der måtte forekomme i forbindelse med returneringen af produktet. Mimus ApS har ret til at kasserer/afvise pakker, for kundens regning, som returneres uden ordrebekræftelse eller uden forudgående fortrydelsesbegæring, dog tidligst 30 dage efter modtagelsen.

Afsendelse af varer

Du skal sende varerne til Mimus ApS’ adresse:

Mimus ApS c/o. Plento ApS
Helgeshøj Alle 18B
Lagerindgang
2630 Taastrup
Mrk. Fortrydelse

Varerne skal sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har sendt fortrydelsesbegæringen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bærer risikoen for varen indtil at pakken er leveret hos Mimus ApS.

Varens stand, når du sender den retur

Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord gerne åbne den og se produktet, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, hvis udstyr eller emballage mangler eller er beskadiget eller hvis en plombering er blevet brudt, betragtes varen som brugt, hvilket betyder at kunden ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur eller bliver faktureret et større beløb. Det afhænger af varens handelsmæssige værdi som vurderes og dokumenteres af Mimus ApS.

Tilbagebetaling af abonnementet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi det beløb, som vi har modtaget fra dig,(dog ikke leveringsomkostning). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din fortrydelsesbegæring og varerne er modtaget retur. Mimus ApS gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

§2.11 Særlige vilkår ved abonnering på simkort

Følgende vilkår er gældende ved abonnering af simkort eller ved abonnering af anden løsning der inkluderer et simkort. Alle andre salgs- og leveringsbetingelser samt abonnementsbetingelser er fortsat gældende.

Simkort fra Mimus ApS er et såkaldt alarmkort og er derved begrænsede til alene at måtte håndtere trafik via et alarmsystem fra Mimus ApS  Brug af simkortet i mobiltelefoner, andre alarmsystemer og enhver anden form for enhed som kan kommunikerer via et simkort, er ikke tilladt og vil anses som værende brud på ihændeværende betingelser, hvilket vil resulterer i umiddelbar lukning af simkortet uden forudgående varsel. Mimus ApS har ret til at kræve erstatning ved misbrug eller indholdtakserede tjenester, og kunden hæfter for det økonomiske tab.

Mimus ApS tager forbehold for 3.parts fejl såsom nedbrud, netværksfejl mm, og fraskriver sig enhver ansvar for følger som dette måtte medføre.

Kunden har pligt til, straks, at kontakte Mimus ApS pr. telefon i åbningstiden eller TDC kundeservice (TLF: 70 70 90 90) udenfor åbningstid, hvis simkortet er forsvundet eller stjålet. (husk at være i besidelse af simkortets telefonnummer) Kunden hæfter selv for evt. misbrug af simkortet optil spærringen.

Et simkort kan opsiges med de samme vilkår som i abonnementsbetingelserne. Hvis simkortet følger med i anden abonnementsløsning fra hjemmesiden, gælder denne løsnings vilkår for opsigelse.  

§2.12 Reklamationsret

Har du som forbrugere købt varer, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsret i forbindelse med produktfejl er sikret af købeloven. Den giver dig en frist til at gøre gældende overfor Mimus ApS  at der var fejl eller mangler ved en vare, da du købte den, og den giver dig ret til at få fejlen/manglen udbedret. Der er en 2-årig reklamationsfrist, der er delt op i to perioder:

En fejl/mangel, som viser sig inden for de første 6 måneder formodes at have været til stede allerede på købstidspunktet. Det vil sige, at i de første 6 måneder efter købet skal Mimus ApS bevise, at varen var fejlfri, da du købte.

Efter 6 måneder skal du bevise, at varen var behæftet med den pågældende fejl eller mangel, da du købte varen. Det kan være vanskeligt. Det afhænger af sagens konkrete omstændigheder, om vi kan hjælpe dig. Dine muligheder for at få hjælp er generelt størst, hvis du reklamerer indenfor de første 6 måneder.

Reklamationsretten er ikke en garanti for, at varen ikke går i stykker indenfor to år, og heller ikke en garanti for, at du kan få enhver fejl udbedret indenfor to år. Det er din pligt at undersøge varen indenfor to år, hvis du ikke vil miste retten til at reklamere.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. 

Hvornår skal jeg reklamere?

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, har du som forbruger pligt til, inden for rimelig tid, at kontakte Mimus ApS og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsforløb

  1. Opret en reklamationssag her: mimusshop.dk/kunde-service/reklamation/
  2. Såfremt reklamationen er gyldig, bekræftes sagen om muligt indenfor 2 hverdage*.
  3. Udstyret sendes til Mimus ApS.

Mimus ApS c/o. Plento ApS
Helgeshøj Alle 18B
Lagerindgang
2630 Taastrup
Mrk. Reklamation

  1. Husk at vedlægge reklamationsblanket.
  2. Når Mimus ApS har modtaget din reklamation, testes varen for fejl.
  3. Hvis reklamationen vurderes berettiget, vurderer Mimus ApS om varen skal repareres, ombyttes eller pengene sendes retur.

Kunden er ansvarlig for at varen sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Er reklamationen berettiget, refunderer Mimus ApS dine (rimelige) fragtomkostninger såfremt at du er i besiddelse af en kvittering for afsendelse. I visse tilfælde sendes en fragtseddel som skal printes ud og klistres uden på kassen.

Mimus ApS indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

*Mimus ApS har ret til at rette henvendelse til kunden pr. mail og telefon, hvis der opstår opklarende spørgsmål, og kunden har pligt til at forsøge at afhjælpe. Denne korrespondance kan forlænge svartiden og reklamationsperioden.

§2.13 Ændringer i abonnementsbetingelserne:

Mimus ApS kan, til enhver tid, ændre i abonnementsbetingelserne, ved advisering via E-Mail 30 dage i forvejen. Abonnementspriserne kan ikke reguleres i de første 12 måneder efter abonnementets begyndelse. Herefter kan der ske prisregulering med 1 måneds varsel pr. mail, og med virkning efter udløb af aktuel betalingsperiode. Prisstigning kan ske på baggrund af øgede udgifter til forbedret service, produktudvikling eller øget administrationsomkostninger. Varsling af prisændringer sker via oplyste mail, og kræver ikke en aktiv godkendelse. Såfremt der alene er tale om uvæsentlige ændringer informeres kunden herom alene under Salgs- og leveringsbetingelser på hjemmesiden. Fortsat brug af tjenesten efter vilkårsændringer tjener som kundens accept af de ændrede vilkår.

§3. Særlige vilkår ved abonnement på Mimus Alarm

§3.1 Generelt

De særlige vilkår i punkt 3 er gældende for forbrugere som tegner abonnement for Mimus alarm via mimusshop.dk. Udover disse vilkår, gælder stadig de almindelige abonnement- og leveringsbetingelser i punkt 2.

§3.2 Livstidsgaranti

Livstidsgarantien er gældende så længe kunden abonnerer på produktet, og dækker produktfejl samt almindelig slidtage som måtte opstå, uanset produktets alder. 

Livstidsgarantien dækker reparation/ombytning af udstyr der konstateres defekt, på samme vilkår som ved en reklamation. For oprettelse af en reklamationssag, udfyldes skemaet under mimusshop.dk/kunde-service/reklamation/.

Hvis fejlen er selvforskyldt eller hvis udstyret er beskadiget grundet forkert håndtering, er livstidsgarantien ikke gældende. Her henvises til punktet §3.10 Erstatningspligt ved manglende/beskadiget udstyr.

Livstidsgarantien dækker ikke forbrugsvarer som f.eks. batterier. Kunden er derfor selv ansvarlig for at anskaffe sig og udskifte de nødvendige batterier for at udstyret er funktionsdygtigt.

§3.3 Betalingsforhold og betalingsperiode

Abonnementet betales forud for 1 måned ad gangen, og trækkes automatisk fra kundens betalingskort.

Fejler en betaling, får kunden automatisk besked pr. mail, samt et link for fornyelse af betalingskort. Kunden er ansvarlig for at fornyelsen gennemføres indenfor 10 dage, hvorefter Mimus kan rykke for betalingen.

En betalingsperiode udgør perioden fra en betalingsdag og til den næste betalingsdag. 

§3.4 Binding og opsigelse

Der er ingen binding på abonnementet. 

Hvis kunden rettidigt opsiger abonnementet, slutter abonnementet til næste betalingsdag (se næste betalingsdag under Min konto -> Abonnementer)

For at opnå en rettidig opsigelse skal kunden udfylde og sende et opsigelsesskema på mimusshop.dk/kunde-service/opsig/ eller opsige skriftligt på mail til kundeservice@mimus.dk, senest 10 dage før næste betalingsdag. Opsiges abonnementet ikke rettidigt, slutter abonnementet efter næste betalingsperiode.

Mimus tilbagebetaler ikke beløb for igangværende betalingsperiode, og forbeholder sig ret til at trække for næste betalingsperiode såfremt at opsigelsen ikke er foretaget rettidigt.

Ved opsigelse af abonnement, skal kunden nedtage udstyret og sende det forsvarligt til Mimus adresse. Mimus pålægger et håndteringsgebyr på DKK 300,- inkl. moms for håndtering af udstyret. Beløbet trækkes automatisk på dagen hvor abonnementet slutter.  Såfremt at det ikke er muligt at trække beløbet sendes en faktura til kundens emailadresse.

Udstyret skal returneres til:

Mimus ApS c/o. Plento ApS
Helgeshøj Alle 18B
Lagerindgang
2630 Taastrup
Mrk. Opsigelse

Bemærk at Mimus ikke modtager pakker der sendes med efterkrav.

Kunden forpligter sig til at returnere det nedtaget udstyr forsikret, senest 14 dage efter registrering af opsigelse. Såfremt udstyret ikke er afsendt rettidigt eller er modtaget hos Mimus senest 30 dage efter registrering af opsigelse, hæfter kunden for et erstatningskrav lydende på summen af udstyrets værdi pr. dags dato, samt eventuelle gebyrer, se punkt §3.10. (Er forsendelsen korrekt forsikret, dækkes kravet typisk af transportøren) 

§3.5 Opsætning, vedligeholdelse og service

Mindstekravet for at opsætte systemet er at kunden har adgang til en iPhone (minimum iOS 8) eller Android (minimum Android 5.0.0) telefon. 

Kunden er selv ansvarlig for at sætte udstyret op ved hjælp af de medfølgende manualer. Mimus kundeservice kan kontaktes skriftligt og telefonisk hvis der opstår spørgsmål. Kundeservice kan til enhver tid henvise til manualen.

Kunden er desuden selv ansvarlig for at vedligeholde systemet, således at det er funktionsdygtigt. Det inkluderer udskift af batterier, aftørring af støv mm.

Kunden bærer selv ansvaret, såfremt en ændring af forholdene i den relevante bolig påvirker installationens/udstyrets funktionalitet.

§3.6 Opkodning

Ved bestilling af nyt alarmsystem koder Mimus udstyret sammen for kunden. 

Der tages forbehold for at der kan ske fejl eller mangler i alarmopsætningen som gør det nødvendigt for kunden at fortage indlæsning på ny, og i visse tilfælde at nulstille systemet og genindlæse fra bunden ved hjælp af en brugermanual. Mimus kundeservice står naturligvis til rådighed på mail og telefon indenfor almindelig åbningstid.

Ved tilkøb af mere udstyr senere hen, eller ved ombytning af udstyr, er kunden forpligtet til at indlæse udstyret.

§3.7 Alarmskilte

Mimus alarmskilte er Mimus ApS’ ejendom. Kunden må ikke overdrage skilte til andre, og er forpligtet til at nedtage dem ved opsigelse af abonnement. Kunden er indforstået med at montering og nedtagning af skiltene kan forsage huller, misfarvninger, limrester, afskallet maling mm.

§3.8 Ansvar og forbehold

Mimus kan ikke drages til ansvar i nogen form for eventuelle skader eller økonomiske tab som et evt. nedbrud af udstyret måtte medføre, eller i tilfælde af skader som følge af fejl ved udstyret. Kunden er selv ansvarlig for at forsikre sig imod ovenstående.

Mimus tager forbehold for manglende funktionalitet ved strømsvigt, dårlig GSM dækning, dårlig radiokommunikation imellem alarmpanelet og trådløse enheder, manglende funktionalitet der skyldes 3.parts udstyr og miljø, misbrug af koder, huller/sprækker eller skader efter nedtagelse af udstyr.

§3.9 Ejendomsret og misligholdelse

De produkter som leveres i forbindelse med et abonnement, tilhører Mimus .  Kunden står inde for, at produkterne og udstyr er fuldt forsikret mod tyveri og brand, og er klar over at et erstatningskrav faktureres i et sådant tilfælde. Kunden er desuden ansvarlig for at udstyret ikke pådrages skader som følge af forkert håndtering eller forkert montering eller er i dårligere stand end der kan forventes med normalt brug. Se mere under punktet §3.10 Erstatningspligt ved manglende/beskadiget udstyr.

Misligholdelse

Kunden er indforstået med at nedenstående scenarier vil gøre Mimus berettiget til at fakturere et erstatningskrav for produkternes fulde pris.

  • Produkter sendes ikke retur til Mimus efter opsigelse.
  • Produkter er mistet grundet tyveri, brand mm.
  • Produkter er beskadiget og som ikke er dækket af garantien.

Misligholdelse indebærer bl.a. også manglende forsikring af udstyret, manglende opretholdelse af kundens kontraktmæssige pligter, og kan føre til ophævelse af aftalen, nedlægning af ydelser, opkrævning af resterende opkrævninger frem til aftalens udløb, kræve erstatning for tab og administration.

§3.10 Erstatningspligt ved manglende/beskadiget udstyr

Prislisten viser de erstatningsomkostninger kunden faktureres såfremt det abonnerede udstyr og tilbehør til Mimus alarm ikke kan leveres retur efter opsigelse af abonnementet, eller hvis udstyret pådrages fejl/skader som ikke er dækket af garantien. Prislisten kan til enhver tid ændres af Mimus.

Prisliste gældende fra 01-01-2018:
O-PAN – Alarmpanel = DKK 1995,-
O-MK – Åbningskontakt = DKK 195,-
O-BS – Bevægelsessensor = DKK 229,-
O-FB – Fjernbetjening = DKK 139,-
O-NB – Nøglebrik = DKK 49,-
O-CAM – WiFi Kamera = DKK 995,-
O-OSV – Oversvømmelsesdetektor = DKK 199,-
O-GB – Glasbrudsdetektor = DKK 319,-
O-VIB – Vibrationsdetektor = DKK 199,-
O-SOS – SOS nødtryk = DKK 199,-
O-SF – Signalforstærker = DKK 599,-
O-BP – Betjeningspanel = DKK 
O-SIRI – Indendørs sirene = DKK 339,-
O-SIRU – Udendørs sirene = DKK 639,-
O-12V – Adaptor til alarmpanel, glasbrudsdetektor og udendørs sirene = DKK 199,-
O-SIM – Alarm simkort = DKK 199,-
FRAGT – Fragt udgift (til kunden) = DKK 35,-
RETUR – Fragt udgift (til Mimus) = DKK 65,-
GEBYR – Fakturerings- og administrationsgebyr = DKK 100,-

Bemærk, der pålægges altid et fakturerings- og administrationsgebyr på DKK 100,-, samt fragtudgifter i sager med erstatningskrav. Priserne erstatter ikke skyldigt abonnement, og kunden forpligter sig til at opsige abonnementet på sædvanlig vis og rettidigt. 

§3.11 Ændringer i særlige vilkår

Mimus kan, til enhver tid, ændre i de særlige vilkår for abonnement på Mimus alarm. Såfremt der alene er tale om uvæsentlige ændringer af betingelserne, informeres kunden herom alene under Salgs- og leveringsbetingelser på hjemmesiden. 

Væsentlige betingelser adviseres 30 dage i forvejen til kundens oplyste mailadresse. Abonnementspriserne kan reguleres med 2 måneders varsel, og skal tydeligt adviseres skriftligt til kunden. Prisstigning kan ske på baggrund af øgede udgifter til forbedret service, produktudvikling eller øget administrationsomkostninger.  

Fortsat brug af tjenesten efter vilkårsændringer tjener som kundens accept af de ændrede vilkår.

§4. Privatlivs- og cookiepolitik

Mimus (“vi” eller “os”) er forpligtet til at beskytte og respektere dit privatliv.

Denne politik (sammen med andre dokumenter, der henvises til i denne politik) beskriver, hvilke personoplysninger vi indsamler fra dig, og hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Mimus ApS er den registreringsansvarlige i forbindelse med den gældende persondatalovgivning og behandler personoplysninger manuelt og ved hjælp af elektronisk midler.

§4.1 Oplysninger, vi kan indsamle fra dig

  1. Dine personlige oplysninger, f.eks. navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.
  2. Hvis loven kræver det, kan vi efter din godkendelse registrere og gemme enhver telefonsamtale, du har med os, til registrerings- og kvalitetskontrolformål. Vi kan bruge tredjeparter til at foretage lovlige undersøgelser, hvis en kunde eller tredjepart anmoder om sådanne oplysninger.
  3. Vi kan også sende dig mails, med spørgeskemaer, som vi bruger til undersøgelsesformål. Svarene i disse spørgeskemaer bliver delt med vores ledelse og kan bruges i vores markedsføringsmateriale. For tydelighedens skyld skal det nævnes, at du med besvarelsen af spørgeskemaerne giver dit samtykke til, at dine oplysninger kan behandles som beskrevet i denne privatlivspolitik og bruges i markeføringsøjemed.
  4. Vi kan indsamle oplysninger om alle brugere af vores portal i aggregeret form for at opnå en bedre forståelse af brugerne af vores portal som gruppe. Informationerne indeholder dog ingen personligt identificerbare oplysninger.
  5. Vi kan også indsamle oplysninger om dine besøg på vores portal, herunder, men ikke begrænset til, trafikdata, lokationsdata, weblogs og andre kommunikationsdata, samt om de ressourcer du tilgår.
  6. Vi kan også opbevare cookies som nærmere beskrevet herunder.

Sådan bruger vi dine oplysninger

Alle disse oplysninger (“dine oplysninger”) bliver indsamlet og behandlet af Mimus ApS med henblik på følgende:

  • At holde dig opdateret på nye produkter, opdateringer, nyheder og relevante informationer via e-mail, telefon og eller post.
  • Bortset fra hvor godkendelse er påkrævet, kan vi også bruge oplysningerne til direkte markedsføring, f.eks. via e-mail, messaging-systemer eller telefon. Du kan dog til enhver tid vælge ikke at modtage markedsføringsmeddelelser.
  • At hjælpe os med at skabe, offentliggøre og forbedre det indhold, som er mest relevant for dig.
  • At udvikle og forbedre vores hjemmeside, portal og andre systemer yderligere for bedre at kunne betjene dig.
  • At udføre undersøgelser, herunder statistik- og analyseundersøgelser
  • Generelt at overholde enhver juridisk forpligtelse

§4.2 Tredjeparter

Vi bruger leverandører for at gøre det nemmere at bruge dine oplysninger effektivt og sikre dig de bedste tjenester og/eller muligheder. Det er derfor nødvendigt for os at videregive dine oplysninger til tredjeparter. Denne videregivelse finder dog kun sted under følgende omstændigheder:

  • de har ikke tilladelse til at bruge sådanne oplysninger til andre formål. Sådanne modtagere er underlagt kontraktlige krav om fortrolighed og forpligtelser vedrørende databeskyttelse.
  • Hvis det kræves ved lov, deler vi dine oplysninger med statslige eller retshåndhævende myndigheder, hvis vi efter eget skøn vurderer, at vi er forpligtet til det.

§4.3 IP-adresser

Vi kan indsamle oplysninger om din computer, herunder eventuelt IP-adresse, operativsystem og browsertype, til systemadministration og for at videregive sådanne oplysninger i aggregeret form til vores annoncører. Dette er statistiske oplysninger om vores brugeres browserhandlinger og -mønstre, og de kan ikke identificere dig eller andre enkeltpersoner.

Hvis din computer deles af andre personer, anbefales det at vælge funktionen “Husk ikke mine oplysninger”, når du logger ud af din konto. Dette fjerner alle oplysninger fra cookien. Du kan afvise at acceptere cookies ved at aktivere den indstilling i din browser, der giver dig mulighed for at afvise lagringen af cookies. Hvis du vælger denne indstilling, kan det imidlertid forhindre dig i at få adgang til bestemte dele af portalen eller at bruge en bestemt funktionalitet. Medmindre du har indstillet din browser til at afvise cookies, udsteder vores systemer cookies, hver gang du logger på portalen. Bemærk, at vores annoncører også kan bruge cookies, som vi ikke har kontrol over.

§4.4 Cookies på hjemmesiden

For at give brugerne af vores hjemmeside den bedst mulige brugeroplevelse og fastlægge, om de brugere, der besøger vores site, kan finde det de søger, anvender vi cookies.

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider.

§4.5 Her opbevarer vi dine oplysninger

Dine oplysninger bliver gemt og opbevaret i Mimus ApS’ Database og bliver ikke giver til en tredjepart. De bliver behandlet sikkert og i henhold til denne politik.

§4.6 Datasikkerhed

Du er ansvarlig for at behandle dine login-oplysninger til dit brugerlogin og især den adgangskode, vi har givet dig, eller som du har valgt, strengt fortroligt. Du må ikke dele din konto med nogen anden person.

Når vi har modtaget dine oplysninger, anvender vi strenge procedurer og sikkerhedsfunktioner for at forsøge at forhindre uautoriseret adgang.  Vi tager de gængse forholdsregler for at beskytte dine oplysninger under overførslen fra din computer, via internettet, og til vores database. Overførsler er ikke 100 % sikre, og vi kan ikke garantere at personer med ond hensigt kan opsnappe oplysninger på vejen. Enhver overførsel, på nær betalingsvinduet, sker der for egen risiko.

Betalingen med dine betalingskortinformationer sker igennem et krypteret ePay vindue, og følger en ekstra sikker og krypteret forbindelse. Læs mere om deres sikkerhed på www.epay.dk.

Du kan bede os om at slette dine oplysninger ved at sende en e-mail med din sletteanmodning via kundeservice@mimus.dk. Du skal imidlertid være opmærksom på, at det kan være nødvendigt at bevare visse af dine oplysninger for at overholde love og bestemmelser, så længe det lovmæssigt tilladt. Du skal samtidig være opmærksom på at det kan have konsekvenser for den fremtidige aftale om abonnement og handel.

§4.7 Tredjeparters hjemmesider

Vores hjemmeside kan fra tid til anden indeholde links til og fra hjemmesider tilhørende vores partnernetværk, annoncører og associerede selskaber. Hvis du følger et link til en af disse hjemmesider, skal du være opmærksom på, at disse hjemmesider har deres egen cookie- og privatlivspolitik, og at vi ikke påtager os noget ansvar for denne politik. Undersøg deres politik, før du sender personoplysninger til sådanne tredjeparters hjemmesider.

§4.8 Ændringer i denne politik

Enhver ændring, som vi fremover måtte foretage i vores politik, vil blive slået op på denne side og vil erstatte den tidligere version.

§5. Nyhedsbrevs- og annonceringspolitik

§5.1 Betingelser og vilkår – nyhedsbrev

Ved køb på mimusshop.dk giver du automatisk samtykke til, at Mimus ApS må sende dig materiale fra Mimus ApS enten via e-mail, brev eller telefonisk med informationer om nyheder, produkter, opdateringer og gode tilbud som er relevant i forhold til de købte varer. Det gælder selvom du ikke aktivt har sat kryds i  feltet “Jeg ønsker at modtage Mimus nyhedsbrev” i kassen på webshoppen.

Hvis du ønsker at modtage alle vores nyhedsbreve pr. e-mail, skal du blot afkrydse i feltet “Jeg ønsker at modtage Mimus nyhedsbrev” i kassen på webshoppen.

Ved tilmelding til nyhedsbrev på mimusshop.dk modtager du fremover Mimus  nyhedsbrev pr. e-mail.

Materialet kan indeholde nyheder og informationer, vigtig viden, gode tilbud fra Mimus og samarbejdspartnere, herunder f.eks. rabatter og fordele.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbrev fra Mimus, kan du til enhver tid klikke på “Afmeld nyhedsbrev” i bunden af nyhedsbrevet.

Du er også velkommen til at sende en e-mail til kundeservice ‘@’ mimus.dk hvor du tydeligt gør opmærksom på at du ikke ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet. (Behandlingstiden kan da

være op til 10 dage)

§5.2 – 3.parts annoncering

På hjemmesiden og for gratismedlemmer i app’en kan der forekomme 3.parts annoncer som bl.a. bannere, pop up vinduer, tekster, billeder og videoer. Disse annoncer kan indeholde synlige og skjulte links som aktivt sender kunden/brugeren til annoncørens hjemmeside, uden forudgående advarsel.

Brugere der har et aktivt premium abonnement, vil ikke modtage annoncer i app’en.